Kako da odaberete dobru poslovnu ideju

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Kako da odaberete dobru poslovnu ideju’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jnx1jgku’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Pokrećete sopstveni posao ali ne znate šta da odaberete, ne znate da li ćete uspeti ili ćete izgubiti novac i vreme? Dobrodošli u svet preduzetnika.[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jnx1jy1b’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Tehnologija odabira prave poslovne ideje i perspektivne tržišne niše u kojoj ćete imati najviše mogućnosti za uspeh i najširi prostor za razvoj obima poslovanja.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jnx1muh3′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Osećaj da je neki posao dobar i perspektivan je važna stvar u odabiranju ali analitičan pristup je neophodan da bi se sagledali svi aspekti te poslovne avanture. Razumevanje suštine tog posla, njegove uloge i vrednosti u društvu, obima vašeg entuzijazma za tu oblast, tržišne realnosti u toj grani industrije i ostala razmišljanja su neophodna da biste se uverili da je to pravac u kojem želite ulažete svoju energiju i kreativnost. Bilo da osnivate prvu kompaniju, proširujete postojeći posao ili prelazite sa jednog posla na drugi neophodno je da izboru poslovne ideje pristupite profesionalno.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jnx1nmr7′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Blokade koje većina ljudi ima u ovoj fazi kreću se od osnovnog straha od nepoznatog i straha od neuspeha pa do pogrešnog uverenja da treba da smislite nešto revolucionarno da biste uspeli.  Ako niste kalibar tehnološkog genija poput Stiva Džobsa ili Marka Cukerberga napori da ponovo izmislite točak su totalni gubitak vremena. Umesto da se pitate šta je to što još niko nije ponudio postavite sebi prava pitanja:

  • Kako mogu da unapredim ovu vrstu posla?
  • Mogu li ovo da radim drugačije i kvalitetnije od konkurencije?
  • Ima li prostora na ovom delu tržišta za još jednu kompaniju?

Proces pronalaženja ideje počnite od zapisivanja pet do sedam stvari o vama samima, stvari koje volite da radite, ono u čemu ste zaista dobri ili neke personalne sklonosti. Na primer: Dobar sam u komunikaciji sa ljudima, obožavam kompjutere, dobar sam u osmišljavanju marketinških koncepata, dobro rešavam probleme… Na drugoj strani papira zapišite ono u čemu niste dobri ili šta ne volite da radite. Možda ste dobri u osmišljavanju marketinških koncepata ali ne volite da se susrećete sa velikim brojem ljudi ili ne volite da javno govorite u tom slučaju marketinška agencija ne bi trebala da bude vaš izbor. Potom zapišite tri do pet proizvoda ili usluga koji bi vaš lični život učinili boljim, lakšim ili srećnijim, koji bi vas učinili efikasnijim ili vam oslobodili više vremena. Zatim istražite šta volite a šta ne volite u vezi sa vašim postojećim poslom i koje vaše poslovne osobine drugi ljudi cene ili ne cene. Analizirajte na kraju sve odgovore i uočite podudarnosti. Izdvojite one koji imaju najviše poklapanja. Definišite poslovne oblasti koje su u skladu sa njima. Posmatrajte život oko sebe i pokušajte da uočite potrebe za nekim uslugama i proizvodima ili nedostatke u pojedinim delovima tržišta ili grada. Na primer radite u poslovnom delu grada u kojem ne možete da kupite pristojan doručak. Firma za ketering obroka za potrebe zaposlenih može biti dobra ideja. Osluškujte svoje kolege, komšije i prijatelje, čujte njihove frustracije i žalbe na nedostatak ili nekvalitet nekih proizvoda i usluga. Ako vam je mozak fokusiran na ideje mnoge će vam doći od prostog posmartanja života oko vas ili surfovanja po internetu. Vodite računa o trendovima i poslovima koji prave velike rezultate.

Procenite da li ima mesta za još jednu kompaniju u toj oblasti u drugom delu grada ili drugom gradu. Analizirajte neke stare poslove koji bi uz modernizaciju mogli opet da budu uspešni, recimo rasadnik biljaka koji bi imao svoj studio za pejzažnu arhitekturu i keriranje atraktivnih parkova u luksuznim kućama.  Jedan od najboljih načina da proverite vrednost vaše ideje je da je ispričate saradnicima na poslu, komšijama, prijateljima, rodbini i da čujete njihova mišljenja. Da li bi oni to kupovali ili bili korisnici? Zašto? Koliku cenu bi platili? Ukoliko imate sredstava naručite istraživanje tržišta od renomirane agencije.

Kada se konačno budete odlučili za poslovnu ideju brižna okolina će vam saopštiti kako je to rizično. A šta u životu nije rizično? Postoji razlika između kalkulisanog rizika i ludog rizikovanja. Uradite što više analiza i istraživanja i kada donesete odluku nemojte odustajati dok je ne sprovedete u delo. Odlučnost i istrajnost su glavne poluge preduzetništva.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jnx1oxfn’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zapišite datum do kojeg ćete izvršiti sva potrebna istraživanja u vezi sa odabirom posla i doneti odluku u kom pravcu ćete krenuti.

Zašto:

Zato što je cilj san sa zapisanim rokom.
Stavite svoj san o poslovnom uspehu u vremenski okvir i dobili ste cilj, najvažniju stvar za započinjanje bilo koje delatnosti. [/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop