Eliminacija potrošača vremena

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Eliminacija potrošača vremena’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfc4die’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da povećate količinu kvalitetno utrošenog vremena[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfc4riw’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da eliminišete potrošače vremena i podignete svoju produktivnost.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfc4znj’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što ne možemo da povećamo količinu vremena ali možemo da povećamo količinu kvalitetno utrošenog vremena. Eliminacija aktivnosti koje vam nekvalitetno troše vreme je jedna od najvažnijih veština u upravljanju vremenom. Najpre prihvatite da će uvek biti aktivnosti koje vam „jedu“ vreme. Traženje perfekcionizma u upravljanju vremenom je do te mere pogrešno da se smatra jednim od glavnih uzroka lošeg organizovanja vremena. Menadžersko istrajavanje na obavljanju poslova umesto delegiranja poslova zbog straha da drugi saradnici neće obaviti posao perfektno je jedan od glavnih uzroka menadžerske neefikasnosti i lošeg timskog rada. Perfekcionizam je i „krivac“ za korišćenje mikro-menadžmenta ili upravljanja „virenjem preko ramena“ jednog od najneefikasnijih menadžerskih  stilova u kojem se delegirani posao stalno nadzire a potom više puta proverava tako da i menadžer i saradnik troše duplo vreme na isti posao.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfc5zbx’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Identifikovanje potrošača vremena treba ipak početi od analize ometanja ili prekidanja posla od strane drugih koje menadžeri dnevno doživljavaju. Po nekim izveštajima top menadžeri su prekidani u poslu svakih osam minuta a prosek ometanja je tri minuta. Ako se tome doda vreme potrebno da bi menadžer povratio koncentraciju i nastavio posao dobija se računica od skoro sto radnih dana godišnje koji svaki menadžer na taj način izgubi. Ometanja dolaze uglavnom od ljudi, bilo da su to neočekivani posetioci, telefonski pozivi ili prekidi uzrokovani nefunkcionisanjem delova opreme (na primer nestanak papira ili boje u štampaču i sl.). Najpre treba da odlučite koja su to prihvatljiva ometanja a koja nisu. Treba da prihvatite prekidanja od strane klijenata i saradnika kojima je potrebna pomoć za obavljanje važnog posla. Prekidi koji imaju pozitivan rezultat i mogu da vas pomere unapred ka ostvarenju vaših ciljeva su prihvatljivi. Prekidi koji nemaju merljiv i jasan značaj i nemaju efekta na ostvarenje nekog od vaših ciljeva su oni koje treba da eliminišete. Koristite svoju tabelu dnevnih aktivnosti da biste uočili prihvatljiva  i neprihvatljiva prekidanja da biste ih stavili pod svoju kontrolu. Postavite sebi cilj da limitirate ometanja na 5% do 10 %  radnog vremena. Najpre uvedite pravilo da ne primate nikoga bez zakazanog sastanka osim izuzetaka koje treba da svedete na minimum. Ako vam ometanja oduzimaju više od 10% vremena napravite detaljnu analizu ko vas ometa. Koji ljudi i koja oprema? Opremu popravite i napravite regularne preglede koji će isključiti zastoje. Ljude obavestite o slučajevima i situacijama u kojima mogu da vas prekidaju. Osmislite načine za efikasniju komunikaciju koja će smanjiti broj ometanja (mejlovi, izveštaji i sl.) i obavestite saradnike o mogućnostima brze komunikacije sa vama bez iznenadnih prekidanja. Otkrićete da 80% ometanja vrši 20% ljudi sa kojima radite. Fokusirajte svoju strategiju za eliminaciju ometanja na tih 20% ljudi.

Telefonski pozivi su jedan od najčešćih uzroka gubljenja vremena. Cilj je da ne dozvolite telefonu da kontroliše vas nego vi njega. Odredite sledeće: Da li ćete telefonirati intenzivno svaki dan ili samo određenog dana? Da li ćete težiti da razgovore obavljate ujutro ili uveče?

Ako imate da obavite trideset razgovora da li ćete ih obaviti u jednom bloku ili u nekoliko blokova?  Kontrolisanje vremenskog trajanja odlaznih poziva je nešto što zavisi od vašeg planiranja i pripreme. Priprema znači prikupljanje što više informacija koje su vam potrebne za postizanje cilja. Sređivanje telefonskog imenika u mobilnom i kompjuteru. Pravljenje beleški koje se tiču teme i cilja razgovora. Poznavanje navika ljudi koje pozivate će vam omogućiti smanjivanje poziva bez odgovora jer ćete znati dan i vreme u kojem ćete najpre dobiti tu osobu na telefon i sl. Dobro pripremljen poziv ima veće šanse da se posao odmah obavi i uštedeće vam vreme drugog i trećeg poziva da biste sakupili informacije koje su vam potrebne.

Efektivno korišćenje mejla. Sređivanje inbox-a i odgovaranje na mejlove je aktivnost koja je počela da uzima sve više vremena menadžerima i taj trend će se nastaviti. Najpre treba da odredite šta spada u vašu kategoriju neželjenih mejlova a potom treba brisati takve mejlove bez otvaranja. Dobro upravljanje vremenom podrazumeva da ne otvarate mejlove u vreme vašeg dnevnog špica ili vremena kada ste na vrhuncu intelektualnih sposobnosti koje treba da  angažujete na obavljanju ključnih poslova.

Gubljenje vremena na čekanju. Veliki deo izgubljenog vremena odlazi na čekanje voza, aviona, ljudi, sastanaka, nečega da se završi ili da se započne i sl. Najčešće vi ne možete uticati na vreme čekanja ali uvek možete uticati kvalitetno korišćenje vremena čekanja. Najbolje iskorišćenje vremena čekanja možete izvesti uz pomoć čitanja. Vožnju vozom možete koristiti za čitanje izveštaja ili pisanje pisma. Kada putujete držite uvek fajlove nižeg prioriteta uz sebe i radite na njima kad god je to moguće. U kolima koristite mini audio rekordere glasa da biste snimili nove ideje, planove i personalne stvari koje vam se događaju. Možete koristiti i audio treninge za razvoj menadžerskih veština.

Sastanci u kancelariji. Vreme gubite i na sastancima koje ste vi zakazali i na onima na koje ste pozvani. Bilo da je sastanak sa jednom osobom ili više treba ga tretirati na isti način i proizvesti rezultat sa što manje utrošenog vremena i broja učesnika. Većinu vremena na sastanku se potroši na diskusiju o događajima koji su prošli. Obrnite taj procenat u korist budućih događaja i videćete razliku u produktivnosti i uštedu u vremenu. Ne šta smo uradili nego šta ćemo sada da uradimo – menja čitavu perspektivu sastanka i štedi vreme. Definišite format sastanka (informativni ili rešavanje problema) i jasan cilj. Održavajte fokus na temi i cilju ili rezultatu koji treba da postignete i uštedećete vreme.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kkfc78pw’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kad vam zasmeta da vas prekinu u radu na svakih osam minuta i oduzmu vam 3 minuta od produktivnosti

Zašto:

„Želja za perfekcionizmom je najgora bolest koja ikada napala ljudski rod.“ Luj de Fonten.[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop