Kako da postignete sinergiju između prodaje i marketinga
8 marketinških zapovesti za bolju prodaju
ŠTA
Najefektivniji način da se postigne sinergija između marketinga i prodaje.
ZAŠTO
Zato što marketing kada se ispravno postavi može da bude neverovatno snažan vetra u leđa vašem poslu ali kada se pogrešno osmisli i izvede može da bude sidro oko vaših nogu u trenutku kada krećete u poletanje. Iskusni profesionalci u marketing poslu imaju poteškoća da dobro izbalansiraju sve nijanse marketinške i prodajne strategije a kamoli neiskusni preduzetnici. Zato proučite ovih devet saveta ili tačnije „zapovesti“ i primenite ih u svom poslu ukoliko ne možete da angažujete skupe marketinške agencije jer će vam pomoći da bolje tržištu predstavite svoje proizvode i više prodate uz angažovanje manje sredstava.
KAKO
- Kada prodajete istaknite benefite a kada reklamirate istaknite prednosti nad konkurencijom.
Kada reklamirate svoj posao i proizvode vi ističete ono što vas čini drugačijim a vašu ponudu posebnom. Postoje tri glavna načina da to uradite:
- Cena (znate kako da dizajnirate cenu bolje od konkurencije)
- Kvalitet (nudite bolji kvalitet u odnosu na konkurenciju)
- Kombinacija ovih elemenata ( nudite veću vrednost)
Ali kada prodajete svoje proizvode ili usluge ne možete slediti ovu marketinšku matricu. To što ćete reći kupcu da možete da mu obezbedite jeftiniji proizvod boljeg kvaliteta on vam apriori ne veruje i vi ulazite u ubeđivanje sa čovekom koji ima negativan stav prema onom što pričate. U prodaji se kupac upozna prvo sa benefitima od korišćenja vaših proizvoda ili usluga i tek kada ga zainteresujete za njegovu dobit možete da mu prikažete i koliko je to bolje od onoga što se trenutno nudi na tržištu. Kada su zainteresovani za svoju dobit i poveruju vam da možete da im je obezbedite dodatni argumenti koji prikazuju vašu prednost u odnosu na konkurenciju sada imaju jaču snagu jer su muzika za njihove uši. Prodaja je sva fokusirana na benefite a marketing može i treba da ističe vaše prednosti i posebnosti.
- Slušajte svoje kupce ili korisnike.
Informacije koje dobijete od kupaca su sveto pismo za razvoj vašeg biznisa. Sve što planirate da uradite usaglasite sa željama, potrebama i navikama vaših kupaca to je formula za uspeh. Sem Volton osnivač WalMarta najvećeg trgovinskog lanca na svetu je započeo svoju poslovnu imperiju i malom ruralnom mestu u Americi. Poslovna logika do tada je govorila da neko ko pokreće lanac masovne maloprodaje to mora uraditi u velikom gradu gde je koncentrisana ogromna populacija. Ali, Volton je počeo u malom mestu i svoj ogromni uspeh je bazirao na jednoj ključnoj stvari slušanju i upoznavanju svojih kupaca. Ljudi u ruralnim delovima kupuju retko ali velike količine robe i on im je formirao diskontne cene za kupovinu većeg broja istih proizvoda. To je izazvalo pravu revoluciju u maloprodaji jer su svi kupci obožavali te diskontne cene za veći broj proizvoda i stekli su naviku da se tako snabdevaju radi ušteda. Volton je razvio najveći svetski lanac maloprodajnih objekata slušajući svoje kupce i udovoljavajući njihovim potrebama. Danas svi veliki trgovinski lanci slede tu logiku.
- Reklamirajte svoje proizvode pre nego ste ih proizveli.
Većina preduzetnika čeka da njihov proizvod bude savršen po njihovim strogim standardima pa tek onda kreću sa reklamnom kampanjom. To može biti skupa greška. Većina preduzetnika očekuje da će njihovi proizvodi početi da se prodaju čim budu spremni za isporuku. Ali, ako niko ne zna za njih onda će potražnja startovati od nule sve dok ne pokrenete marketinšku kampanju da biste izgradili svest o vašem brendu kod potencijalnih kupaca. Mnogo je bolje lansirati preventivnu kampanju za podizanje svesti o vašem brendu da bi vaši potencijalni kupci saznali da takav proizvod dolazi na tržište uskoro. Vi možete da prodajete benefite od korišćenja vašeg proizvoda pre nego se on pojavio na tržištu. Na ovaj način kada proizvod bude spreman za distribuciju biće spremni i kupci.
- Brzo testirajte brzo pogrešite.
Marketing koji ne možete da merite je marketing osuđen na propast. Morate biti sigurni da se novac koji ste potrošili na reklamu vraća oplođen kroz prodaju. Kada ulažete novac u reklamu morate imati instrumente za merenje rezultata. Uspostavite različite načine i metode za merenje konverzije od svake marketinške kampanje. Takođe, probajte sa više tipova marketinških kampanja u manjim obimima. To će vam omogućiti da uporedite rezultate različitih marketinških kanala i vidite koji najbolje funkcioniše. Odbacite one koji nemaju rezultate u prodaji i pojačajte one koji imaju.
- Kada reklamirate pucajte iz više uglova.
Kao što smo gore već napomenuli dobro je da koristite više različitih kanala komunikacije i više ideja da biste videli šta najbolje funkcioniše. Često se pokaže da nije ključ u nekoj od tih različitih stvari nego u svima njima zajedno. Kada kupci čuju ime vašeg brenda na radiju, vide vas na pretraživačima na internetu i onda pronađu vaše ime na blogu koji vole (content marketing) oni počinju da prihvataju vaš brend kao čvrst, pouzdan i poznat brend. Možda neće odmah kupiti vaše proizvode ali kada požele da kupe tu vrstu proizvoda budite sigurni da će vaše ime biti u najužem izboru.
- Uvek je vreme za PR (odnose sa javnošću).
Kada ulažete u tradicionalno reklamiranje onda vaš marketinški materijal prodaje proizvode a kada radite PR ili imate novinsku agenciju koja pokriva vašu industriju da vas pominje u dobrom svetlu onda je to rad na izgradnji brenda i sticanju preporuka. Svako pominjanje vašeg brenda javno mora se naći na vašem sajtu jer svaka ta informacija stavlja po jednu ciglu u vašu građevinu kredibiliteta i svest o postojanju vašeg brenda. Zapamtite da je glavni proizvod našeg doba informacija, nemojte propustiti da sa tim proizvodom svakodnevno gradite svoj brend.
- Dajte kupcima povoda i šansu da pričaju o vašem brendu ili pričaju sa vama.
Bilo dobro ili loše vi morate znati šta vaši kupci pričaju o vama. Ako ne pružite svojim kupcima ili korisnicima mesto gde mogu da se požale i pohvale vaše proizvode i uslugu može izgledati da vas ne interesuje njihovo mišljenje. Čak i kada je korisnik ljut na vas zbog propusta u usluzi bolje je da mu omogućite da iskaže svoje nezadovoljstvo jer ste tada u prilici da ispravite svoju grešku i učinite korisnika zadovoljnim ili prijatno iznenađenim vašom ljubaznom i brzom reakcijom. Ukoliko ga ostavite bez mogućnosti da iskaže svoje nezadovoljstvo u komunikaciji sa vama on će ga iskazati drugim ljudima i ugroziće reputaciju vašeg brenda. Pozitivna korisnička iskustva u interakciji sa vama i njihova svedočenja o vašem profesionalnom i empatičnom odnosu prema kupcima predstavljaju pravo PR zlato koje više utiče na izgradnju reputacije vašeg brenda od svih reklama zajedno.
- Radujemo se našoj budućoj saradnji.
Nagrađujte stalno lojalnost i interesovanje korisnika. Vaši lojalni korisnici su deo vašeg prodajnog tima. Zašto? Zato što je preporuka korisnika vaš najubedljiviji brend advokat bolji od bilo kog prodavca i reklama koje ste osmislili. Izgradite proceduru kojom konstantno nagrađujete svoje lojalne korisnike sa posebnim popustima, lojalti karticama, poklonima iznenađenja i sl.
KADA
Postoji jedan rat koji nema ni primirje ni mirovni sporazum to je rat za kupcima i korisnicima. Ukoliko ne želite da stalno živite na poraženoj strani preduzmite ove strateške korake.
Zašto:
Put ka uspehu je uvek u gradnji.
Arnold Palmer