Deset saveta za upravljanje vremenom
Ako hoćete da budete uspešni u upravljanju vremenom ključno je da saznate na koji način trošite svoje vreme. Ako ste fokusirani na rezultate onda je ključno da otkrijete kada ste produktivni a kada niste. Najbolji način da izvršite pregled jeste da vodite zapisnik o svojim dnevnim aktivnostima i vremenom koje ste na njih utrošili. Da biste to uspešno obavili sledite sledeća uputstva:
- Zapišite granična vremena. Kada ustajete i kada odlazite u krevet na spavanje.
- Zapišite sve aktivnosti koje ritualno obavljate svakog dana kao tuširanje, čitanje novina, obedovanje, vožnja kući sa posla i slično.
- Unesite sastanke i ostale obaveze koje ste imali tog dana.
- Dodajte sve druge poslove i aktivnosti koje ste obavili u toku dana.
- Izmerite dužinu vremena koju ste potrošili na svaku od tih aktivnosti.
- Zaokružite sve što ste postigli ili završili tog dana.
- Izdvojite oblasti u kojima niste bili produktivni ili niste iskoristili svoje vreme na najbolji mogući način.
Tabela dnevnog trošenja vremena
Najbolji način je da dnevno zapisujete svaku aktivnost u trenutku kada se završila i to zajedno sa vremenom koje ste na nju potrošili. Nemojte pokušavati da se prisetite aktivnosti a još manje vremena koje ste na njih utrošili naknadno jer tako nećete dobiti preciznu sliku. Napravite tabelu sa tri kolone: Vreme, Aktivnost, Total.
Vreme | Aktivnost | Total |
7:00 | t rčanje | 30′ |
7:15 | ||
7.30 | tuširanje | 15′ |
7:45 | doručak | 15′ |
8.00 | prevoz do posla | 30′ |
8.15 | ||
8.30 | planiranje dnevnih obaveza i aktivnosti | 15′ |
8.45 | jutarnja kafa i novine | 15′ |
9:00 | sastanak sa timom | 15’ |
Podelite vreme na sekvence od 15 minuta i započnite sa vremenom kada ustajete a završite sa vremenom kada idete na spavanje. Beležite svaku aktivnost i utrošeno vreme. Ovakav pregled trošenja vremena treba raditi najmanje četiri puta godišnje. Pregled trošenja vremena će vam pomoći da stvarno sagledate način na koji trošite svoje vreme, da uočite i eliminišete prazne hodove i potrošače vremena, i fokusirate više vremena i energije na najproduktivnije aktivnosti, ljude i poslove. Primer tabele nedeljnih aktivnosti prikazuje tipičan način na koji trošimo naše vreme:
Vreme na poslu (9h po danu) | 45 |
Putovanje do kuće (1h po danu) | 5 |
Obedovanje ( 2h po danu) | 14 |
Spavanje ( 7h po danu) | 49 |
Kupanje i oblačenje (1h po danu) | 7 |
Total | 120 |
Ovo znači da vam je ostalo 48h u toku nedelje da potrošite na druge aktivnosti, na stvari kao što su: porodica, igranje sa decom, personalni razvoj, plaćanje računa, kupovina u radnjama, sređivanje bašte, održavanje kola, gledanje televizije, čitanje novina, dokolica.
Ako ovaj tipičan presek uglavnom odgovara vašem ritmu onda imate otprilike 48h za druge aktivnosti koje nisu posao ili rutinske dnevne obaveze. Ako imate posao koji vam oduzima 55h nedeljno onda imate samo 38h za druge aktivnosti.
10 saveta za uspešno upravljanje vremenom
- Organizujte svoju radnu sredinu. Da li vaša sredina, ljudi, objekti, pravila i sl. rade za vas ili protiv vas? Što vam je radna sredina organizovanija to ćete biti produktivniji.
- Napravite red na radnom mestu tipa svaka stvar na svom mestu. Prosečan čovek potroši šest meseci svog života na traženje izgubljenih ili zametnutih stvari.
- Napravite dnevnu listu aktivnosti i zadataka. To istina oduzima malo vremena ali garantuje da ćete 80% onoga što ste zapisali i uraditi tog dana.
- Definišite prioritete svakog zadatka i aktivnosti. Obavite prvo one najvažnije.
- Postavljajte ciljeve. Ako nemate konkretne ciljeve onda nije ni važno kako trošite vreme.
- Objedinite rutinske zadatke i obavite ih brzo u jednom potezu. To štedi puno vremena.
- Rezervišite vremenske blokove. Blokirajte deo vremena i radite isključivo na tom zadatku u tom vremenskom okviru.
- Iskorenite naviku odlaganja. Napravite listu svega što odlažete. Kreirajte master plan za dovršavanje svih odloženih poslova.
- Delegirajte kad god možete.
- Testirajte često sebe pitanjima: Da li je ovo što trenutno radim najbolje iskorišćenje mog vremena?
Zašto:
Vaša sposobnost da odredite jasne i bitne prioritete u pogledu vašeg vremena određuje celokupan kvalitet vašeg života. Brajan Trejsi[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]