Četiri principa na kojima je izgrađena najveća kompanija na svetu
„Za uspeh su vam potrebne samo 3 stvari: kafa, olovka i neko ko je već uspeo.
Sedite sa čovekom i zapišite kako je uspeo i počnite da mislite i radite na isti način.“
Zig Ziglar
Kada je krajem 2003. godine Wal-Mart je postao najveća svetska korporacija čija je tržišna vrednost prešla 400 milijardi $, sa 1,4 miliona zaposlenih i sa 4.700 super centara širom sveta čitav poslovni svet je skinuo kapu dole. Ali, kada su pogledali projektovanu godišnju stopu rasta od 14% oko 40 milijardi $ u prihodima i sračunali da će kompanija za 10 godina izrasti u džina vrednog 1.000 milijardi$ sa 4. miliona zaposlenih, nastala je panika.
Angažovani su najbolji stručnjaci da otkriju tajnu održivog razvoja i konkurentske prednosti Wal-Marta, da istraže kako je neko od male radnje Wal-Mart City Discount Store osnovane 1962. godine u gradu Rodžers u Arkanzasu uspeo da stvori svetsko privredno čudo?
Odgovor je bio: Sve je sagrađeno na četiri principa i deset pravila uspešnog poslovanja Sema Voltona. Ti principi i Semova pravila postali su predmet izučavanja i sadržaj strateških planova najvećih svetskih korporacija.
Četiri principa na kojima je izgrađena najveća kompanija na svetu su:
- Izuzetnostna radnom mestu
- Poštovanjesvakog zaposlenog
- Vrhunskausluga korisnika
- Svaki danniže cene
Ništa spektakularno. Četiri obična principa ali neobična je bila doslednost u njihovom poštovanju, 45 godina doslednosti. Integritet, ono što se obeća to se i ispuni, nije slučajno No1 osobina uspešnih ljudi. Sem Volton ga je imao na pretek.
Unutar principa Vrhunska usluga korisnika iza kompanijskog slogana – Wal-Mart se uvek smeje, kriju se još 4 principa:
- Fokus na iskustvo potrošača
- Fokus na brigu za potrošače
- Fokus na bliskost sa potrošačima
- Fokus na potrošačku vrednost
Sem Volton je biznis lider koji je među prvima uočio pojavu Korisničke revolucije i prebacivanje moći na korisničku stranu sveta i prvi je dokazao da su odnosi sa klijentima ili CRM – Customer Relationship Management – prostor gde se stvara najveća konkurentska prednost u modernoj ekonomiji.
Kako možete u svom poslu da primenite iskustva i ideje jednog od najvećih, svetskih preduzetnika i biznis lidera svih vremena?
Tako što ćete svojim timovima za rad za korisnicima postaviti četiri pitanje i tražiti po tri kreativne ideje.
Ideje:
· Kako možemo da poboljšamo svoja saznanja o iskustvu naših korisnika: · Kako možemo da povećamo vašu brigu za naše korisnike: · Kako možemo da povećamo bliskost sa našim korisnicima: · Kako možemo da pružimo dodatnu vrednost našim korisnicima |
Napravite jedan dokument od svih ideja koje zaposleni budu generisali. Potom napravite tim od najboljih menadžera kompanije i izaberite po tri najbolje i najrealnije ideje za svako od pitanja i napravite akcioni plan za njihovu realizaciju na nivou čitave kompanije.