10 pravila uspešnog poslovanja Sema Voltona, osnivača Wal-Marta

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’10 pravila uspešnog poslovanja Sema Voltona, osnivača Wal-Marta’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jk0xv8n9′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Poslovna filozofija u pozadini jedne od najvećih i najbogatijih kompanija sveta[/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jk0xx7ll’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kada napravite kompaniju za koju radi više od 4 miliona ljudi u svetu i koja ima prihod više od 1.000 milijardi $ godišnje onda se može reći da se ponešto razumete u posao i uspevanje. Pročitajte biznis filozofiju Sema Voltona, jednog od najvećih preduzetnika u istoriji i primenite je u svom poslovanju. Hoćete li onda i vi biti tako uspešni? Ne možete znati dok ne probate i ne odustanete decenijama baš kao Sem Volton.

  1. Budite posvećeni svojoj kompaniji. Verujte u nju više od bilo kog drugog. Mislim da sam svaku svoju manu uspeo da ispravim tako što sam strasno radio svoj posao. Ne znam da li se rodite sa tom vrstom strasti ili se ona uči ali znam da vam je potrebna. Ako volite svoj posao radićete ga svakog dana ulažući maksimalne napore i ubrzo će se svi zaraziti vašom strašću kao virusom.
  2. Delite profite sa svojim zaposlenima i saradnicima i tretirajte ih kao Partnere. Zauzvrat i oni će vas smatrati za partnera a ne za gazdu i zajedno ćete postići učinak o kome niste ni sanjali. Ohrabrite svoje saradnike da postanu akcionari kompanije. Ponudite akcije po sniženoj ceni  i garantujte da će dobiti akcije kada odu u penziju. To je najbolja stvar koju smo mi kao kompanija ikada uradili.
  3. Motivišite svoje partnere. Novac i posedovanje akcija nisu dovoljni. Stalno, iz dana u dan, morate da smišljate nove načine kako da motivišete svoje zaposlene, svoje partnere i kako da ih stavljate pred nove izazove.
  4. Pričajte o svemu sa svojim partnerima, prenosite im sve informacije. Što više znaju, bolje će razumeti. Što bolje razumeju više će mariti za kompaniju. A kada počne da ih bude briga onda ih niko neće zaustaviti.
  5. Pokažite da cenite sve što vaši saradnici čine za kompaniju i posao. Plata i davanje akcija će svakako garantovati jednu vrstu lojalnosti kod vaših saradnika. Ali svi volimo da nam se kaže koliko neko ceni ono što činimo za njega. Ništa ne može da se meri sa dobro odabranim, pravovremenim i iskreno izrečenim rečima pohvale.
  6. Slavite svoj uspeh. Svoje neuspehe okrenite na šalu. Nemojte sve uzimati za ozbiljno. Opustite se i svi će se oko vas opustiti. Uživajte i zabavljajte se. I uvek pokažite ogromni entuzijazam za posao i kompaniju.
  7. Slušajte svakoga u svojoj kompaniji. Nađite načina da ih naterate da govore. Ljudi koji su u prvim redovima, oni koji razgovaraju sa potrošačima su upravo oni koji znaju šta se tačno događa u spoljnjem svetu (van kompanije). Bolje bi bilo da i vi saznate to što i oni znaju. Upravo u tome leži totalni kvalitet.
  8. Premašujte očekivanja svojih korisnika. Ako to učinite oni će se stalno vraćati. Dajte im ono što žele i još malo više. Pokažite im da ih poštujete. Izvucite nešto dobro iz svojih grešaka i ne pronalazite opravdanja za njih, već se jednostavno izvinite.
  9. Kontrolišite svoje troškove bolje od svoje konkurencije. Eto gde uvek možete da nađete izvor konkurentske prednosti. Već 25 godina Wal-Mart je poznat kao najveći maloprodajni lanac u zemlji. Nalazimo se na prvom mestu u našoj privrednoj grani jer imamo najniži racio troškova prodaje.
  10. Plivajte uzvodno. Idite na drugu stranu. Ignorišite konvencionalne mudrosti. Ako svi nešto rade na jedan način moguće je da ćete svoj prostor za uspeh pronaći ako krenete baš u suprotnom pravcu.
  • Koja iskustva i principe legendarnog Sema Voltona možete da primenite u svom poslu:
Iskustva i Principi za primenu:

Kada:

 

 Zašto:

Što jedna čovek može da uradi, svaki čovek može da uradi.

Mantra personalnog razvoja[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop