ccm28 Pobednički mentalitet

Proaktivnost, navika #1 uspešnih lidera

Reaktivni lideri i timovi nisu produktivni

ŠTA

Razumevanje navike proaktivnosti i njene važnosti za uspeh u poslu i životu je prvi i odlučujući korak ka razvoju te ključne navike uspešnih lidera i timova.

ZAŠTO

Zato što je u brojnim istraživanjima potvrđeno da je proaktivnost navika # 1 uspešnih lidera. Zato što proaktivan lider stvara proaktivnu kulturu u svom timu i povećava produktivnost tima. Zato što reaktivni lideri i timovi nisu produktivni.

KAKO

Šta je proaktivnost i zašto je ona toliko važna za uspeh?

Proaktivnost je navika  donošenja odluka i stupanja u akciju.

Zašto je naša odlučnost i stupanje u akciju najvažnija stvar za uspeh u životu? Zato što su odluke očevi naših akcija  a akcije su očevi naših rezultata. Česte odluke i kontinuirana akcija su odlika uspešnih lidera, dakle inicijativa je prvi nivo navike proaktivnosti. Kompanijska definicija proaktivnosti glasi: Proaktivnost je visoka motivisanost kompanije za masivnu akciju i rešenost da se do rezultata stigne kontinuiranim delovanjem i podizanjem kvaliteta rada za 1%  dnevno bez obzira na okruženje, uslove i konkurenciju. Ko je zadužen za naviku proaktivnosti u kompanijama? Lideri timova. Lideri donose odluke u saradnji sa svojim timom. Lideri predvode akciju i motivišu tim za i vrhunske rezultate. Lideri dakle moraju biti proaktivni da bi timovi bili efektivni i efikasni. Praktikovanjem  proaktivnosti lider razvija mišić odlučnosti za masivnu akciju i pruža primer članovima tima. Odlučnost lidera, inicijativa i optimizam u pogledu rezultata su zarazni. Proaktivnost lidera se prenosi na tim i inficira dobre rezultate. Iz svega ovog proističe da ne možete biti dobar lider ako nemate izgrađenu naviku proaktivnosti, i ne možete biti uspešna kompanija ako nemate proaktivne, inspirativne lidere koji izgrađuju kulturu proaktivnosti u timovima.

Odgovornost je viši nivo navike Proaktivnosti.

Proaktivni ljudi imaju odgovornost, dakle sposobnost da daju promišljene odgovore na složene životne okolnosti, odgovore bazirane na njihovim vrednostima, a ne na emocijama.

Proaktivni ljudi preuzimaju odgovornost za rad i rezultate, ne krive okolnosti, uslove i druge ljude za svoje ponašanje i  rezultate. Proaktivni ljudi se fokusiraju na krug uticaja bave se rešenjima i stvarima na koje mogu da utiču. Priroda njihov energije je pozitivna, uvećava se i raste a sa njom i krug uticaja. U centru tog uticaja je klijent. Reaktivni ljudi beže od odgovornosti i žale se na sve od društvene klime do prirodnih klimatskih uslova. Njima se sve isprečuje na putu do uspeha, i stručnost i kiša i politika i zahtevni klijenti i konkurencija, sve im smeta. Reaktivni ljudi se fokusiraju na krug brige, na negativna osećanja, bave se stvarima na koje ne mogu da utiču, bave se drugim ljudima i njihovim slabostima, ogovaraju, šire defetizam i fokusiraju se na probleme. Kakav može biti stav takvih ogorčenih a nemoćnih ljudi prema klijentima. Oni njih doživljavaju kao pretnju, kao ljude koji ih ugrožavaju na njihovom poslu. Dok god se vrtimo u krugu brige nas kontrolišu stvari unutar tog kruga. Nemamo proaktivnu inicijativu neophodnu za pozitivnu promenu. Kompanije koje se vrte u krugu brige postaju plen konkurencije. Proaktivni lideri umesto da brinu o nepovoljnoj situaciji u kojoj se trenutno nalaze rade na sebi i na svom timu i na taj način menjaju tu situaciju u korist svoje kompanije.

Reaktivni ljudi nisu produktivni.

Ako hoćete da povećate produktivnost smanjite reaktivnost. Svest o značaju proaktivnosti za uspeh kompanija je već prvi korak u pravcu iskorenjivanja reaktivnosti i povećanja produktivnosti. Proaktivna kultura kompanije se izgrađuje dekontaminacijom unutrašnje komunikacije od pitanja: samo kad bi imali… da li ćemo moći…šta ako nas nešto spreči…moramo ovako… Na sastancima u proaktivnoj kompaniji se čuju samo predlozi: šta možemo da uradimo sad odmah a šta sutra; koliko ti vremena treba za to…treba li ti pomoć…mogu to da uradim…samo napred imaš podršku; jesmo li danas bolji za 1% u kvalitetu usluge nego juče; koji je to mali pomak koji ćemo sad odmah da napravimo?

Ako izaberete Liderstvo kao životni princip izabrali ste i proaktivnost kao naviku. Vi postajete osoba koja širi krug uticaja i smanjuje krug brige i sebi i porodici, i radnoj organizaciji. Stvaranje proaktivne kulture unutar organizacije je jedan od primarnih zadataka lidera. Uspešne organizacije nisu u milosti okruženja, situacije na tržištu i konkurencije one preuzimaju inicijativu, kombinuju kreativnost i razum i stvaraju vrednosti. Društvena odgovornost kompanija je izraz njene korporativne proaktivnosti. Zašto kompanije daju novac zajednici? Na taj način demonstriraju i uvećavaju svoju proaktivnost dakle svoju odgovornost za život zajednice. Tako podižu značaj kompanije u društvu i značaj svojih zaposlenih. Tako motivišu zaposlene da se bore za veći promet, veće plate i veći uticaj u društvu. Zaposleni mogu da pogledaju na rezultate svog profesionalnog života i da primete da nisu samo radili za platu, od njihovog rada zajednica je dobila dodatnu vrednost, pomognuto je nezbrinutoj  deci, nezaposlenima, siromašnima, umetnicima. Dali su svoj doprinos boljem životu i uvećanju opšteg dobra i na taj način su uvećali svoje samopoštovanje i smisao rada. Takav čovek je odgovoran i proaktivan,  motivisan i produktivan. Lideri su odgovorni za uticaj kompanije u društvu za uvećanje samopoštovanja zaposlenih a samim tim i za njihovu veću motivisanost.

KADA

Vi najbolje znate koliko vam znači vaš lični uspeh, produktivnost i motivisanost vašeg tima pa ćete na osnovu toga  odrediti da li je sticanje ove navike vaš prioritet # 1 ili # 10.

Zašto:

Uvek imajte na umu da je vaša odlučnost da uspete važnija od bilo koje stvari.

Abraham Linkoln