Optimizam podiže produktivnost za 35%!

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’Optimizam podiže produktivnost za 35%! ‘ color=“ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ custom_font=“ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“] „Možda ne možemo često da kontrolišemo ono što se dešava izvan nas samih,
ali uvek možemo da kontrolišemo ono što se dešava u nama samima.“
Bendžanim Frenklin[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da stvorite kulturu optimizma u svom timu kako biste kontinuirano podizali produktivnost i brže sprovodili promene?[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što najuspešnije organizacije u svetu angažuju, ne bez razloga i jasne koristi, profesionalce za podizanje optimizma među njihovim zaposlenima i rezultati u povećanju produktivnosti su zapanjujući. Izmereno i dokazano u praksi: Optimizam podiže produktivnost za 35%![/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Organizaciona klima i kultura u mnogome zavise od negovanja proaktivnosti među zaposlenima, a naročita pažnja se posvećuje izgradnji optimističnog stava: „ Da, mi to možemo da uradimo!“ (Yes, We can do it) među članovima timova. Lideri su najodgovorniji za stvaranje kulture optimizma u svojim timovima. Da biste mogli da širite ovaj kvalitet na radnom mestu morate najpre da ga izgradite u sebi samom. Ovo je nekoliko osnovih koraka za početak izgradnje liderskog optimizma.

  1. Izbegavajte negativno okruženje. Ako to nije realistično, napravite napor da potražite društvo pozitivnih ličnosti u vašoj oganizaciji i okruženju. Držite se podalje od profesionalnih pesimista i dežurnih kritizera.
  2. Fokusirajte se na svoje prednosti. Ključ za visoke rezultate i sreću je u igranju na vaše prednosti, a ne u korigovanju vaših slabosti. Fokusirajte se na ono što radite dobro.
  3. „Hranite“ se pozitivnim sadržajima i rezultatima tako što ćete dnevno čitati inspirativne materijale. Neko će biti inspirisani sa dnevnim motivacionim rečenicama, drugi čitanjem biografija uspešnih ljudi a neko će pronalaziti inspiraciju u čitanju o inovacijama i uspesima naše civilizacije.
  4. Preusmerite ili ignorišite ono što ne možete da promenite. Kada se suočite sa neuspesima, identifikujte ono što možete da promenite i proaktivno pronađite način na uradite nešto u vezi sa tim. Ono što ne možete da izmenite ignorišite.
  5. Naučite da vidite drugu stranu medalje. Potrebno je da stvari gledate iz drugačije perspektive i da se trudite da u svakoj negativnoj situaciji pronađete skrivenu pozitivnu stvar. Odbijajte da prihvatite jednostranost a naročito negativnu.
  6. Promenite svoj rečnik. Mala izmena u rečniku koji koristite napraviće velike promene u vašem ponašanju. Da li često koristite: „da, ali…“ u svojim odgovorima na predloge saradnika? „Ali“ automatski negira sve što ste rekli na samom početku rečenice. Jednostavna promena u „da, i…“ može napraviti pozitivnu razliku. Proverite poslednje e-mailove. Prebrojte broj negativnih i pozitivnih reči i utvrdite njihov odnos. Ovo može biti prosvetljujuće iskustvo. Postanite svesni svog  stila na poslovnim sastancima. Da li ste poznati kao „đavolov advokat“ onaj koji najbrže poteže i napada ideje drugih učesnika sastanka? Prebrzo potezanje negativnih argumenta protiv novih ideja uništava kreativni proces.  Često vredne ideje proisteknu iz ideja koje su u početku izgledale luckasto. Na sastanku i kada ne držimo glavnu reč mi se nalazimo pod uveličavajućim staklom. Vežbajte uzdržano ponašanje, praktikujte da govorite poslednji i vidite šta će se dogoditi.
  7. Fokusirajte se na stvari izvan vas samih, na važne ljude u vašem životu, na potragu i projekte koji vas uzbuđuju. Bertran Rasel je jednom izjavio: „Najbrži način da se jadno osećate jeste da se neprestano fokusirate na samoga sebe.“  Njega je ljubav prema matematici održavala u konstatnom oduševljenju prema životu i svetu.
  8. Negujte kulturu optimizma naročito kada ste nadređeni drugima na poslu. Očekujte od drugih da će biti uspešni. Čak i kada povremeno ne uspeju u onome što pokušavaju, ohrabrite ih tako da mogu da se uhvate u koštac sa narednim izazovom. Malo: „Siguran sam da ćeš to uraditi bolje narednog puta“ može da ima pozitivan efekat.
  9. Praktikujte spontanost. Iznenadite sebe odlukom da trenutno ostavite sve svoje planove na stranu i da se prošetate sa svojim detetom recimo, da se bavite sportom ili pogledate predstavu. Izlazak iz vaše zone konfora i kolotečine pomaže da se razviju vaši optimistični mišići, jer spontanost suštinski uključuje očekivanje da ćemo imati prijatno iskustvo.
  10. Razmotrite dobrobiti po vaše zdravlje. Ako vam je potrebna ekstra motivacija da biste praktikovali optimizam uzmite u obzir statističe podatke koji nedvosmisleno povezuju optimizam sa dobrim zdravljem. Kao što dr Seligman navodi, postoje naučni dokazi da je imuni sistem optimističnih osoba značajno snažniji od imunog sistema pesimista. Optimistične osobe žive u proseku 10 godina više od pesimista!

Pesimisti su deo problema organizacije a optimisti su deo rešenja. Stav: to nije nikakav problem…je liderska destinacija čije su stanice alternativna rešenja. Liderski izazov danas nije samo pitanje: da li je ova čaša poluprazna ili polupuna… nego sposobnost i smelost da na praznom stolu vidite punu čašu namenjenu vašoj organizaciji.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Upoznajte svoje zaposlene sa ovim koracima za stvaranje kulture optimizma i zajedno donesite akcioni plan za njenu implementaciju. Tako ćete podsećati jedni druge na korake i istrajati do kraja.

ZAŠTO:

„Pesimista je čovek koji u svakoj mogućnosti vidi problem. Optimista je čovek koji u svakom problemu vidi mogućnost.“

Vinston Čerčil[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop