Mark Cukerberg – 3 osobine naujspešnijih preduzetnika

Prvo i najvažnije svi uspešni preduzetnici bez izuzetka imaju jasnu viziju svog posla. Oni izdvoje neki problem društva i traže najbolje rešenje za njega.

„Ako hoćete da izgradite nešto veliko treba da se fokusirate na to kakvu promenu u svetu vi želite da da napravite“ kaže osnivač Facebook-a. „Vidim puno preduzetnika koji su odlučili da pokrenu sopstveni posao pre nego što su otkrili društveni ili individualni problem koji hoće da reše i pre nego su razvili viziju svog posla. Meni se to čini kao razmišljanje unazad.“

Drugo, uspešni preduzetnici nastoje da se okruže sa jako sposobnim, uspešnim i motivisanim ljudima da bi uspeli zajednički da izgrade održivu kompaniju.

„Niko ne može sam da obavi posao.“ Kaže Cukerberg najmlađi milijarder na svetu. „Kada pogledate bilo koju od velikih stvari koje su obavljene na svetu to nikada nije urađeno smao od strane jedne osobe, dakle moraćete da izgradite dobar tim ako hoćete uspešan posao.“

Da biste izgradili najjači mogući tim potzražite ljude koji su izuzetni u oblastima u kojima ste vi slabiji ili manje iskusni. „ Potrebni su vam ljudi sa komplementarnim veštinama“ Mark ističe, „ Bez obzira koliko ste vi talentovani kao osoba uvek će posotjati stvari koje vi ne možete kompetetno da rešavate.“

Treće, uspešni preduzetnici su ljudi koji istrajavaju u svojim naumima i nikada ne odustaju od realizacije svojih ideja.

„Ništa se nikada ne dešava na način na koji ste vi to zamislili. Ljudi koji pričaju ili sanjaju o uspehu preko noći nisu ljudi koji uspevaju.“

Preduzetnici koji stignu do samog vrha svog posla su oni koji su odbijali da se predaju uprkos neuspešnim pokušajima i porazima sa kojima se redovno suočavaju u procesu uspevanja.

Cukerberg zaključuje: „ Najveći poslovi koji su ostvareni na svetu su obavljeni od ljudi koji su prvenstveno verovali u svoju misijiu, koji su gradili kompaniju od izuzetnih timova a ne od izuzetnih pojedinaca i koju su gradili sa ljudima koji nikada ne odustaju.“

MISIJA / VIZIJA

Jeste li definisali misiju i viziju vaše firme? Bez obzira kojeg je obima vaša fimra i poslovanje trenutno morate definisati šta je to što vi pružate korisnicima i zajednici – MISIJU i zašto je to vašim korisnicima i zajenici važno – VIZIJU. Bez ovih smernica vašeg poslovanja nikada nećete narasti do velikog poslovnog poduhvata a sve su šanse da nećete moći da održite ni mali obim poslovanja. Sve kompanije na razvijenim tržištima imaju misiju i viziju i svaki zaposleni ih zna.

 

MISIJA: Šta je to što konkretno pružamo svojim korisnicima i zajednici…

VIZIJA: Zašto je to važno korisnicima i zajednici a zašto meni i mojim ljudima, koje vrednosti im pružamo i koji je krajnji cilj ili slika onoga što želimo da stvorimo…

TIM                

Fokus ?:

  1. Koje elemente timskog rada ste već izgradili a koje ćete tek primeniti?
  2. Kada ćete vi ivaši ključni ljudi usvojiti veštinu timskog rada na seminaru?
  3. Kada ćete sprovesti anonimni upitnik 3600 o kvalitetu timskog rada u vašoj firmi?

NEMA ODUSTAJANJA

Izgradite proaktivnu kulturu u svojoj kompaniji tako što ćete prvo vi istrenirati veštinu PROAKTIVNOSTI (odlučnost + istrajnost) a potom je preneti na svoje ljude.

Snaga ne dolazi od pobeda. Samo uporna borba razvija vašu snagu. Kada prolazite kroz teška vremena i donesete odluku da nećete odustati, tada se stvara snaga ličnosti.

Arnold Švarceneger

Kontinuirani napor – ne urođena snaga ili inteligencija – je ključ za razvoj svih naših potencijala.

Winston Churchill

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop