ccm15 Mentor Upravljanje

Zašto vam je neophodan biznis info centar

Ko vlada informacijom vlada poslovnom situacijom

ŠTA

Kako da formirate svoj biznis info centar, koje informacije zaposleni treba da prikupljaju i obrađuju i na koji način treba da koristite te važne informacije.

ZAŠTO

Od kada je Ajnštajn objavio da se naš svet i kosmos sastoje samo od dve stvari: INFORMACIJE i ENERGIJE, ključni parametri koji određuju tržišne pobednike su ko ima bolju informaciju i ko je vezao moćniju energiju uz nju. Uspeh vaše kompanije će dobrim delom zavisiti od toga da li će vaši zaposleni sakupljati važne poslovne informacije na sledeća četiri nivoa:

Skeniranje okruženja (promena u društvu, nauci, politici, kulturi, vrednostima, trendovima.. koji utiču na vaš posao).

Skeniranje konkurencije (novih proizvoda i usluga, cena, prodajnih kampanja, marketinga, PR aktivnosti, razvojnih projekata, investicija, networkinga, društvenih veza…)

Skeniranje korisnika (njihovih zahteva, pohvala, pritužbi, navika, želja, trendova, kupovne moći…)

Skeniranje dobavljača i partnera (finansijske situacije, investicionih poduhvata, razvojnih projekata, kapaciteta, konkurencije…)

KAKO

Skeniranje korisnika je zadatak za vaš profesionalni korisnički servis a skeniranje vaših dobavljača i partnera je zadatak za vašu komercijalu i nabavku i njima se nećemo baviti jer verujemo da ova odeljenja sakupljaju sve potrebne informacije važne za ovaj deo posla.

Da li profesionalno praktikujete sa svojim timom Skeniranje okruženja?

Skeniranje okruženja (SO) predstavlja snimanje velikog broja informacija da bi se predvidele i interpretirale promene u okruženju koje mogu uticati na vaš posao. Istraživanja su pokazala da kompanije sa naprednim SO ostvaruju povećanje profita i rast prihoda. Kompanije koje nisu na vreme upoznate sa vrhom promena na tržištu završavaju na dnu. Naročito je važno pratiti nova tehnološka rešenja i razvoj IT sektora koji revolucionarno utiče na sve privredne grane. Ove promene su najbrže i najbrojnije i tu morate imati stalnu aktivnost ne samo odeljenja za razvoj nego i svih zaposlenih da biste uhvatili korak sa vremenom.

Da li imate formiranu «obaveštajnu službu» za konkurenciju?

Ona treba da vrši kontinuirano skeniranje okruženja i identifikuje ko su konkurenti, šta rade i na koji način njihove aktivnosti mogu da utiču na vašu kompaniju. 80% onoga što treba znati o konkurenciji se može saznati od sopstvenih zaposlenih, dobavljača i korisnika. Ostale info treba potražiti preko interneta, reklama, promo materijala, pres izveštaja, industrijskih studija, godišnjih izveštaja, sajmova…Ovde nije reč o industrijskoj špijunaži nego o legalnom i legitimnom sakupljanju informacija od značaja za opstanak i planiranje razvoja vaše kompanije. Da li svom timu periodično postavljate sledeća pitanja:

  • Koje proizvode i usluge nudi vaša konkurencija?
  • Koje su njihove glavne karakteristuike?
  • Koje su njihove glavne prednosti i mane?
  • Kako upravljaju marketingom, cenama i distribucijom?
  • Šta pokušavaju da urade drugačije od konkurencije?
  • Koliko su veliki i profitabilni?

Savet svim kompanijama je da osnuju sopstveni Biznis Info Centar za sakupljanje podataka i saznanja od značaja za posao. Najbolje je da koristite intranet i otvorite posebnu stranicu za arhiviranje informacija od značaja za posao u četiri oblasti: korisnici, konkurencija, partneri, okruženje. Svi zaposleni su u obavezi da dostavljaju informacije od značaja za vaš posao i obogaćuju arhivu Biznis Info Centra. Primenite sledeća četiri koraka u formiranju i korišćenju Biznis info centra radi efikasnijeg rada:

Obavestite pismeno sve članove vašeg tima da ste osnovali Biznis Info Centar i da očekujete od svakog od njih da barem jednom nedeljno dostavi informaciju od značaja u Centar i da o tome imaju pisani trag (formular za dostavljanje info, elektronski i štampani). Najvredniji i najkorisniji će biti nagrađivani.

Objasnite im da je ovo najefikasniji način da ostvarite konkurentsku prednost i održivi razvoj vaše kompanije a time i sigurnost radnih mesta i rast primanja.  Ovo je ekonomija znanja i munjevitih promena. Kompanija koja ne bude uvećavala svoje resurse znanja i svoju brzinu informisanja i prilagođavanja tržišnim promenama nema budućnost. (Uvek im objasnite širu sliku i značaj tog posla za opstanak i razvoj kompanije jer je to osnov lične motivacije).

Uvedite praksu nedeljnog ili mesečnog pregleda informacija. Važno je da ljudi shvate da se te informacije cene, proučavaju i da se na osnovu njih donose bitne odluke za razvoj kompanije ali i za njihovo napredovanje u karijeri. Kada shvate značaj informacija dobijaćete ih sve više i biće sve kvalitetnije i upotrebljivije.

Učinite informacije korisnima. Postavite pitanje (na sastanku ili putem e-maila): Šta možemo korisno da uradimo sa ovom vrednom informacijom? To je najelegantniji način da se započne proces rešavanja problema i zaposleni uključe u kreativno razmišljanje i traženje alternativnih rešenja. Ljudi vole da istražuju i vole da pronalaze rešenja u tom procesu. Ovo je dobar način da im taj posao učinite zadovoljstvom i igrom a ne radnom obavezom koju je «inače» šef trebalo da obavi za «toliku» platu koju prima a ne mi. Rezultati ove nove prakse su brojni i brzo vidljivi:

Sakupljanje velikog broja informacija koje povećavaju mogućnost pronalaženja pravih rešenja i donošenja kvalitetnijih odluka.

Fokus timova na važne segmente posla – konkurenciju i klijente.

Stimulacija kreativnosti zaposlenih i njihove posvećenosti kompanijskom razvoju i uspehu. Aktualizacija i unapređenje instrumenata za Prodaju i Korisnički servis.

KADA

Već ste u ogromnom zaostatku koji će se svakim danom samo povećavati a nikada se neće smanjivati ukoliko ne krenete sa ovom praksom sad odmah i to iz sve sange.

Zašto:

Recept za uspeh: Budite uvek malo obavešteniji od svojih konkurenata.

Donald Tramp