Kako da smanjite finansijski stres u poslovanju

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Kako da smanjite finansijski stres u poslovanju’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kfnnsre0′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Finansije ne moraju da budu vaš verni, stresni pratilac u poslu[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kfnntkkb’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Dve finansijske strategije čija primena može pomoći preduzetnicima da smanje finansijski stres.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kfnnttiz’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što finansije ne moraju biti stalni izvor stresa na vašem preduzetničkom putu kao što je to pravilo u većini slučajeva. Zato što stres u suočavanju sa finansijskim izazovima vodi u nove greške i još veći stres a to može voditi u propast vašeg posla.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kfnnu8qp’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kada razmišljate o ogromnom broju komponenti potrebnih za izgradnju i uspeh posla, vaš um počinje da se ubrzava. Postoje strukturni elementi, kao što su vrsta posla, proizvodi i usluge, marketing, prodaja, ispunjenje zahteva klijenata i još mnogo toga. Preduzetnički um ima tendenciju da se fokusira na ono što mu je trenutno najpotrebnije. Novac i finansije nikada nisu fokus broj jedan sve dok ne nestane keša za nesmetano poslovanje a onda je taj fokus ispunjen strahom, brigom i stresnom reakcijom bori se ili beži iz ove situacije. Neformalna anketa među preduzetnicima bi verovatno pokazala da većina preduzetnika u takvoj situaciji ne bi pomislila kako da naučim da bolje raspolažem sa svojim finansijama da više ne bih došao u ovu situaciju. Umesto tog racionalnog plana većina bi se fokusirala na uvećanje prihoda kroz veću prodaju a naročito kroz ubacivanje novih potencijalnih kupaca u svoj cevovod što je najteži, najkomplikovaniji i najneizvesniji način za rešavanje finansijske krize. Neki bi se okrenuli lakim, brzim i skupim kreditima banaka što bi dodatno usložnilo i otežalo finansijski položaj kompanije. Jedan broj njih bi razmišljao o prodaji posla dok se nije generisao još veći gubitak a najmanji broj njih bi razmišljao kako da osmisli interesantne projekte i privuče investitore. Iako su za preduzetnike -ovde i sada- od suštinske važnosti, svi uspešni preduzetnici se trude da razmišljaju strateški. Fokusiraju se na dugoročne poteze koje mogu da povuku, jer shvataju da je to najbolji način za održivi razvoj kompanije i proširenje posla. Da bi taj strateški pogled bio potpun i održiv neophodno je primeniti ove dve finansijske strategije:

  1. Poboljšajte svoj odnos prema novcu.

Većina od nas započinje svoj odrasli život sa veoma maglovitom vizijom kada je u pitanju stvaranje novca i bogatstva. Te početne godine odraslog doba u kojima se nema jasan plan i izvesnost u stvaranju bogatstva, niti se ima zdrav odnos i stav prema novcu obično ostavljaju tragove, a mi ih potom donosimo sa sobom u svoju preduzetničku avanturu. Dobar deo preduzetnika nema odnos prema štednji, većina nema potrebno, osnovno znanje u upravljanju sa finansijama i oslanjaju se na računovođe a najveći broj njih se ne razume u bankarsko poslovanje i mogućnosti koje banke pružaju preduzetnicima. Vrlo često ne znaju dobro ni da procene vrednost onoga što nude pa svoje proizvode i usluge prodaju po manjoj ceni od njihove vrednosti što se u nastavku igre pokaže kao velika greška. Imaju ubeđenje da je niska cena dobra da se privuku kupci a ne računaju sa tim da se snižavanjem vrednosti proizvoda snižava i vrednost brenda a samim tim se i kvalitet proizvoda stavlja pod sumnju a istovremeno se smanjuje prihod koji je trebalo ostvariti. Loša cenovna politika može dovesti do toga da oformite osnovnu grupu kupaca koji ne odgovaraju vašoj ciljnoj grupi i njihovo prisustvo u komunikaciji sa vašim brendom u stvari može da odvraća vaše idealne kupce i tržišnu nišu ka kojoj ste sa vrednostima koje nudite u stvari težili. Ovo je mat situacija jer je vrednost proizvoda i usluga koje nudite veća od cene pa samim tim ne ostvarujete profit nego jedete svoju finansijsku bazu i zadužujete se. Dakle loše poznavanje cenovne politike može odvesti vaš posao do ivice ponora iako ste imali i početne finansije i kvalitetan proizvod i dobru vizija posla pa čak i dobar tim ljudi u kompaniji. Ne morate da pravite kompromise oko onoga što nudite potrošačima koji nisu vaš idealan klijent. Statistika nam govori da ima više od  4,3 milijarde korisnika Interneta, 5,1 milijarda korisnika mobilnih uređaja, 3,4 milijarde korisnika društvenih medija dnevno. To znači da vam ne nedostaju mogućnosti za dobijanje novih klijenata koji će odgovarati liku vašeg idealnog klijenta i nema bojazni za vaš poslovni razvoj u ovo hiper povezano doba digitalnih informacija. Finansije ne moraju biti stalni izvor stresa ako razumete njihovu svrhu. Rad na stvaranju zdravijeg odnosa s novcem će smanjiti stres, pobediti strah i omogućiti vašem umu da se fokusira na ono što će vam doneti veći prihod.

Neke stvari koje možete učiniti su:

  • Edukujte se o finansijama kroz knjige, kurseve, video zapise i druge oblike dostupnog sadržaja.
  • Angažujte profesionalce koji vam mogu pomoći ne samo da trenutno organizujete finansije nego i da planirate budućnost.
  1. Planirajte više nego do sada.

Mnogi preduzetnici biraju ovaj uzbudljivi način života samo da bi radili ono što vole, pa čak i po cenu da to rade besplatno iako to sebi nikada ne priznaju. Vole izazove, rizik, kreativna rešenja situacija, uspeh i ugled u društvu, vole ideju o bogatstvu koju ne mogu da gaje ako rade za platu. To su sve pozitivne stvari ali vi ne treba da zaboravite da u finansijama ne smete da se ponašate avanturistički nego kao ozbiljan i konzervativan direktor kompanije. Ljudi se često zanesu svojom vizijom posla i fokusom na marketing i sticanje lojalnih kupaca da zaborave da planiraju finansijsku budućnost kompanije. Osnovna stvar koju morate da imate  i striktno sledite je dobar finansijski plan kompanije. Planiranje i finansijska disciplina u sprovođenju tog plana je temeljna stvar za održivi život i razvoj kompanije. Znači promenite odnos prema n ovcu, promenite fokus i koncentrišite se stalno na finansije koje su manje atraktivne od marketinga i prodaje i napravite dobar finansijski plan uz pomoć profesionalca i disciplinovano ga sledite.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kfnnv8vv’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Sa novcem je rok uvek „za juče“.

Zašto:

Ko ne planira da uspe planira da ne uspe.

General Dvajt Ajzenhauer[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop