Kako da pravite novac na YouTube

Promovišite svoj posao na najuticajnijem komunikacionom kanalu današnjice besplatno.

ŠTA

Ključni saveti za pokretanje sopstvenog YouTube kanala i promovisanje onoga što radite ogromnom broju ljudi potpuno besplatno.

ZAŠTO

YouTube je postao jedan od najuticajnijih kanala za razmenu kvalitetnih informacija od značaja na kojem možete da vršite uticaj i neograničeno kominicirate sa svojom ciljnom grupom. To je mesto na kojem možete da ponudite besplatne sadržaje vašim potencijalnim korisnicima i na posredan način im pokažete koju njihovu potrebu ili želju možete da zadovoljite svojom uslugom ili proizvodom. YouTube je mesto na kojem delite svoju stručnost i znanje sa drugima kako biste ih zainteresovali da dođu na vaš sajt i otkriju kako možete da im budete od koristi. Tu stvarate svoje „pleme“ ili lojalne pratioce koji vole znanje i informacije koje delite i spremni su da vas preporuče svojim prijateljima a oni svojim sve dok ne okupite armiju „vernika“ kojoj onda možete da ponudite svoje proizvode ili da postanete platforma za ponude vaših sponzora.

KAKO

Fokusirajte se prvo na svoju stručnost i interesovanja jer se tu krije ključ vašeg uspeha. Šta je to što vi znate a moglo bi da koristi drugima ili šta je to što je vas zainteresovalo od ovog obilja informacija a smatrate da bi bilo interesatno i drugima? Svaka vrsta veštine, umetnosti, zanata, tehnologije, fitnesa i uopšte sva znanja i informacije od interesa i značaja za dobrobit ljudi su pogodni za prikazivanje na YouTube kanalu. Naravno vas interesuje da tim znanjima i veštinama privučete vašu ciljnu grupu na svoj sajt i ponudite im rešenja koja vi imate i zato je važno da sadržaji vaših videa budu povezani sa onim što možete da ponudite. Važno je da u tim sadržajima budete iskreni, zanimljivi i pošteni prema svojoj publici i da im dajete korisne info koje mogu da im poboljšaju kvalitet život i unaprede ličnost a nikako da im prodajete svoje proizvode. Ovo je mesto za nesebičnu razmenu informacija a ne za promociju vaših proizvoda. Ljudi na tu vrstu direktne reklame negativno reaguju. Naravno da ćete na kraju videa ostaviti svoju web adresu i pozvati pratioce da se detaljnije upoznaju sa svim mogućnostima koje nudite na vašem sajtu. Kada se upustite u ovu avanturu voditeračuna o sledećim stvarima:

Ciljna grupa je važna. Dobro razmotrite svoju ciljnu grupu. To je pojedinačno najvažniji faktor za vašu buduću zaradu. Postavite sebi dva ključna pitanja: Kome se obraća ovaj sadržaj koji nudim? Kome ta publika može biti važna?

Sadržaj je zakon. Da biste uspeli na YouTubu morate da proizvedete kvalitetan sadržaj i to u velikim količinama. Neka od najboljih iskustva su dva videa nedeljno i reeditovane najvažnije poruke (highlights) svakog dana. Ljudima koji su vaši pratioci treba periodično da šaljete podsetnike o najnovijim sadržajima. Priča o tome da nove generacije (milenijals) imaju kratak opseg pažnje su tačne! Kratki, efektivni i dinamični sadržaji su uspešniji. Cilj je da svojim pratiocima konstantno dajete razlog da posećuju vaš kanal.

Izgradite svoj brend. Nećete odmah napraviti savršen video i spremite se da svoju prezenatciju neprestano usavršavate i modernizujete. Cilj je da budete drugačiji ne samo od sličnih sadržaja na YouTubu nego i od samoga sebe. Takođe je bitno da osmislite imena i fraze koje su povezane sa vašim kanalom a privlače pažnju svojom originalnošću, duhovitošću, kreativnošću i slično ali važno je da budu lako prepoznatljive i interesatne da ih vaši posetioci mogu deliti (šerovati) sa ostalima. Od tih fraza ili imena se vremenom može izgraditi vaš brend. Pronađite kratke fraze koje vas izdvajaju od ostalih.

Povežite se sa ostalim društvenim mrežama. Morate sa svojim sadržajem biti prisutni i na drugim platformama poput Facebooka, Twittera i Instagrama. Morate stalno osvežavati i obogaćivati svoju web sajt prezentaciju i slati Newsletter. Zvuči kao prilično veliki posao, zar ne? Nismo ni obećali laku nego veliku i dugoročnu zaradu.

Angažujte neprestano svoju publiku. Potrebna vam je aktivna a ne pasivna publika, to je jedno od osnovnih pravila interneta. Cilj vam je da oni kometarišu, doprinose, učestvuju, lajkuju i šeruju vaš video. Odgovarajte na sve poruke koje vam šalju. Promovišite nove sadržaje, prenosite poruke i uživo, pozivajte goste na vaše nastupe. Organizujte takmičenja znanja sa malim nagradama, to angažuje vašu poubliku najviše a ne košta mnogo.

Slušajte svoju publiku pažljivo. Otvorite im mnogo kanala za komunikaciju sa vama. YouTube komentari, forumi, vaš websajt i sl. Potrudite se da pročitate svaku poruku. Možete pronaći monogo važnih nformacija šta vaša publika voli a šta joj smeta. Odmah menjajte sadržaje u skladu sa tim informacijama.

Postanite debelokožac. Niste dijamant da se svima sviđate pa to nemojte ni da pokušavate. Pripremite se da budete nevoljeni od jednog dela ljudi. Ali ne obazirite se na njih, to je vaš kanal, vaš posao i vi donosite konačne odluke. Ogromna količina hejtera visi na internetu i nisu tu zbog vas nego zbog sebe i pražnjenja njihove negativne energije. Čim primetite da se takve osobe zakače za vaš kanal brišite njihove komentare ili ih potpuno blokirajte jer YouTube pruža te mogućnosti. Trebaju vam komentari i pozitivni i negativni ali diskriminatorni i uvredljivi komentari nisu poželjni.

Gde je tu novac?! Ako koristite YouTube za povećanje vidljivosti vaše kompanije i proizvoda onda je zarada u većem broju obaveštenih korisnika koji su stekli poverenje u vašu stručnost i spremniji su da kupe to što nudite, dakle povećanje prodaje. Ali YouTube pruža i mogućnost zarade od reklama. Što je vaša baza pratioca veća, što je demografski rasprostranjenija, što više aktivnosti ima na vašem kanalu to će vas YouTube više nagrađivati. Reklamiranje proizvoda na vašem kanalu je automatska delatnost YouTube sistema koji odabira tip reklame u skladu sa vašim sadržajima i ciljnom grupom koja vas prati. Sponzori vašeg kanala su naredni izvor zarade. Ako postanete osoba od uticaja (infulencer) u nekoj oblasti i vežete veliki krug pratilaca uz svoj kanal možete da očekujete ponude sponzora koji žele da budu stalno reklamirani na vašem kanalu. Kada izgradite jaku bazu pratilaca koji veruju u ono što im nudite vi dobijate i mogućnost da oblikujete mišljenje drugih. Preporučivanje kvalitetnih proizvoda i usluga u koje vi imate poverenja vam otvara co-branding mogućnosti na osnovu YouTube statistike. Ova platforma ima genijalnu statistiku i sjajno povezuje autore sa firmama koje žele da se reklamiraju. Nemojte da pucate na malo, igrajte samo na veliko jer YouTube je takav medijum.

KADA

Internet se razvija takvom brzinom da možda već kasnite da uhvatite ovaj voz ali nemate izbora osim da potrčite za njim jer ostajanje na stanici u prošlom veku sigurno ne donosi zaradu.

Zašto:

Najbolji način da stvorite dobru budućnost je da je sami kreirate.

Piter Draker