Humor i proaktivna prodajna kultura

Pesimista se žali na vetar. Optimista očekuje da će se vreme promeniti.

Lider prilagođava jedra vetru.

Džon Maksvel

 

Smeh i humor su dobar saveznik lideru prodajnog tima koji pokušava da izgradi proaktivnu kulturu. Kompanijska kultura koja neguje humor i vedrinu u međuljudskim odnosima je plodno tlo za razvoj optimističnog duha a optimizam podiže produktivnost za 30%. Naročito je važno u kriznim vremenima zadržati vedar duh u sudaru sa prodajnim problemima jer je onda mnogo lakše proizvesti očekivanje pozitivnog ishoda ili optimizam u pogledu realizacije prodajnih targeta. Lideri treba da sa ironijom i hladnokrvno prihvataju poteškoće u kojima se prodajni tim nalazi jer tako ostavljaju utisak na prodavce da poseduju rešenja i da situacija ni izbliza nije teška kao što izgleda. Lakše je upravljati hrabrim ljudima koji ne podležu panici i pesimizmu nego trčati sa tegovima od paničara i negativnih ljudi oko nogu. Zapamtite: Proaktivna prodajna kultura odiše vedrinom i humor je tamo čest gost a ton daju lideri. Sledeće šale će vas podsetiti da gajite proaktivnu kulturu koristeći se humorom i smehom

 

Novi predsednik

Stari predsednik vrši primopredaju dužnosti novom i daje mu tri koverte obeležene sa brojevima od 1do3. Kolega kada se suočite sa problemom koji ne možete da rešite otvorite ove koverte redosledom kojim su obeležene. To vas savetujem kao prvi čovek kompanije sa trideset godina iskustva. Posle šest meseci na novoj dužnosti predsednik se suočio sa problemom koji nije umeo da reši. U očajanju setio se koverti i otvorio prvu. Poruka je bila sledeća: „Optuži svog prethodnika.“  Predsednik je sazvao konferenciju za štampu i sve probleme pripisao prethodniku sa obećanjem da će kompanija ubuduće drugačije poslovati. Javnost je bila zadovoljna sa njegovim objašnjenjem i akcije su skočile na berzi. Posle godinu dana opet se suočio sa problemom koji nije znao da reši i otvorio je drugi koverat. Na njemu je pisalo: „Reorganizuj.“ Odmah je pristupio temeljnoj reorganizaciji i kompanija se opet oporavila. Posle nekoliko uzastopnih pozitivnih kvartala kompanija je opet došla u krizu i predsednik je iskusno posegnuo za trećom kovertom. Poruka je glasila: „A sada pripremite tri koverte.“

 

Menadžer ljudskih resursa i Sveti Petar.
Posle saobraćajne nesreće duša menadžera ljudskih resursa stiže na nebo i sreće se sa Svetim Petrom koji je pozdravi i kaže: Dobrodošli na nebo. Nikada nismo imali menadžera ljudskih resursa i ne znamo gde da vas smestimo. U takvim situacijama dopuštamo vama da izaberete gde ćete provesti večnost u paklu ili u raju. Menadžerka odmah reče: Ako mogu da biram ja bih u raj. Ali Sveti Petar joj reče da je procedura takva da kandidat provede jedan dan u paklu i jedan u raju pa tek onda da izabere. Budući da je i sama čitav život sprovodila slične procedure zapošljavanja složi se. Kada su se sutradan ujutro otvorila vrata pakla menadžerka se iznenadila kad je ugledala golf teren sa besprekorno ošišanom travom. Kada je došla do golf kluba susrela je društvo menadžera a među njima i neke svoje bivše kolege. U toku je bila zabava povodom promocije novog proizvoda. Svi su je toplo prihvatili a posle dobre partije golfa zabava se nastavila čitav dan. Upoznala je i đavola glavom i bez brade u savršenom Armani odelu i ispostavilo se da je dobar tip koji ume da priča sjajne šale. Kada je sutradan prošla kroz vrata raja našla se u nezemaljskom okruženju. Hodala je čitav dan sama po oblacima i svirala harfu sa gugutkama. Posle završenog dana u raju srela je opet Svetog Petra. Kada je upitao šta je izabrala ona je bez razmišljanja rekla: Božanstveno je u raju ali ja ipak biram pakao jer je to mnogo bliže načinu života koji sam vodila na zemlji radeći u svojoj profesiji. Sveti Petar joj je poželeo sreću i otvorio joj je vrata pakla. Menadžerka se iznenadila kada je ugledala opustošen pejzaž zatrpan otpacima i prljavštinom. Videla je svoje prijatelje obučene u krpe kako preturaju po smetlištu u potrazi za hranom.

Menadžerka se šokirana obrati đavolu koji ju je dočekao raširenih ruku: Gospodine ja ovo ne razumem. Juče sam ovde provela sjajno vreme na prelepom mestu sa blistavim ljudima a danas je to pustara po kojoj moji prijatelji preturaju po smeću i izgledaju jadno. Đavo se samo nasmešio i šeretski odgovorio: Juče smo vas regrutovali gospođo a danas ste već zaposleni.

 

Metod raspoređivanja zaposlenih.

Ako vaša organizacija ima problem sa efektivnim postavljanjem zaposlenih na adekvatne radne pozicije u organizaciji imamo za vas dobar predlog. Stavljajte po dva kandidata u jednu prostoriju sa dva spojena stola i dve stolice. Ostavite ih same na dva sata bez ikakvih instrukcija. Posle dva sata vratite se u prostoriju i analizirajte situaciju:

Ako su razdvojili stolove i sede svaki za po jednim stolom prebacite ih u Inženjering.

Ako sede i broje opuške u pepeljari dodelite ih Finansijskom odeljenju.

Ako glasno pričaju i mašu rukama pošaljite ih u Proizvodnju.

Ako pričaju sa stolicama Ljudski resursi su najbolje mesto za njih.

Ako pedantno zapisuju svoja nova iskustva pošaljite ih u IT odeljenje.

Ako uopšte ne pogledaju u vas kada otvorite vrata onda su to kadrovi za Obezbeđenje.

Ako pokušavaju da vam kažu da ova situacija nije tako loša kao što izgleda onda je Marketing destinacija za njih.

Ako su napustili mesto pre nego ste došli da ih obiđete onda ih dodelite Prodaji.

A ako se svađaju međusobno i optužuju jedan drugoga onda je to dobar materijal za Menadžerske poslove.

 

Fokus ?:

  1. Znate li da je dokazano da su prodavci produktivniji u kompanijama koje su vedrije i optimističnije?
  2. Da li na sastancima sa svojim timom pričate šaljive anegdote iz poslovne istorije vaše kompanije?
  3. Da li zahtevate od svojih saradnika da prenose na druge zaposlene vedru i optimističnu atmosferu?

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop