Efikasna tehnika za upravljanje besom

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Efikasna tehnika za upravljanje besom’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jx1la3d2′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da smanjite posledice besa na vašu produktivnost i zdravlje[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jx1lagmy’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Ovladavanje ljutitim i besnim reakcijama i njihovim destkrutivnim uticajem na lidera i njegovo okruženje.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jx1laoik’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što nekontrolisani bes može ozbiljno da ugrozi profesionalni život lidera/menadžera i rezultate njegovog tima jer je izuzetno destruktivan za sve u okolini. Moderni poslovni imperativ je udružena kreativna saradnja zaposlenih ili sinergija timova koja počiva na poverenju i dobrim međuljudskim odnosima i bes, ljutnja, agresivnost su najveći remetilački faktori uspeha.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jx1lb6zm’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Bes može biti normalna i zdrava emocija koja nam pomaže da instiktivno reagujemo na opasne situacije. Ako je dobro kanalisan bes može biti moćna motivaciona snaga, to je onaj slučaj kada radite za inat da biste ispravili nepravdu koja vam je nanešena. Ipak, to je uglavnom destruktivna emocija koja izmiče kontroli i vodi u stres, nezadovoljstvo i nesreću. Hajde da prvo razumemo suštinu besa. On je naša naučena impulsivna reakcija koju pokrećemo kad god smo onemogućeni da postignemo svoje ciljeve ili kada smo ugroženi od drugih. Ta reakcija može biti pozitivna kada je kontrolisana i tada nam omogućava da brzo reagujemo kada nema vremena za racionalnu analizu i odluke i može nas motivisati da brzo rešimo problem ili otklonimo pretnju. Međutim ta reakcija je najčešće negativna i može ugroziti naše odnose sa zaposlenima, partnerima i korisnicima kao i narušiti naše samopouzdanje i samopoštovanje. Dakle, suština je da naučite da bes koristite pozitivno i kanališete ga iz destruktivnog smera ka konstruktivnom. Upavljanje besom je proces ovladavanja veštinom smirivanja i ublažavanja negativnih emocija besa pre nego dostignu destruktivni nivo. Ljudi doživljavaju napade besa iz različitih razloga i na različite načine. Ono što vas ljuti vašeg kolegu je samo malo uznemirilo a nekog drugog uopšte nije ni dotaklo. Ova subjektivnost osećanja čini bes teško uočljivom i shvatljivom reakcijom a naročito je teško shvatiti da vi imate potpunu kontrolu nad tim procesom i vašom reakcijom nezavisno od ljudi i situacija oko vas. Upravljanje besom se fokusira na vašu reakciju a uopšte ne uzima u obzir spoljašnje okolnosti. Kada naučite da upravljate besom bićete u mogućnosti da ovladate vašim negativnim reakcijama i zaustavite pojavu stresa i besa koje u nastavku slede. Uprkos razlikama u nivou besa koji osećamo prema određenim situacijama postoje univerzalni uzroci besa koji uključuju sledeće.

  • Frustracija zbog nemogućnosti postizanja cilja
  • Povređenost, bol
  • Ugrožavanje
  • Personalni napad na nas (fizički ili mentalni)
  • Pretnja ljudima, stvarima ili idejama koje su nam drage

Mi uglavnom osećamo ove okidače besa u našem svakodnevnom životu a odgovarajući nivo ljutnje nam pomaže da svoj bes izrazimo korektno i preduzmemo prave akcije.

Upravljanje besom u dvanaest tačaka. Čuveni psiholog profesor na Harvardu Redford Viliams je tvorac ove recepture za upravljanje besom u dvanaest koraka:

Korak 1 – Sačinite svoj dnevnik neprijateljstava ili stvari koje vas ugrožavaju. Taj dnevnik će vam pomoći da nadgledate sve okidače vašeg besa kao i frekvenciju i nivo vaše ljutite reakcije. Kada znate šta vas ljuti bićete u boljoj poziciji da razvijete strategije za efikasno preusmeravanje besa u konstruktivnu reakciju.

Korak 2 – Priznajte da imate problem u kontroli besa. Poznato je da ne možete promeniti ništa što ne priznajete za problem. Važno je zato identifikovati i priznati problem besa i tako ukloniti prvu prepreku ka uspehu.

Korak 3 – Koristite mrežu za podršku. Neka najvažniji ljudi iz vašeg okruženja znaju da pokušavate da ovladate besom. Oni mogu da budu važan izvor motivacije kao velika pomoć u vašoj koncentraciji da izbegnete stare načine ponašanja i reagovanja.

Korak 4 – Koristite tehnike upravljanja besom da biste prekinuli krug besa.

  • Pauza pre reakcije ili izbrojite do deset
  • Duboko disanje
  • Recite sebi da možete da upravljate tom situacijom bez problema
  • Zaustavite negativne misli

Korak 5 – Koristite empatiju. Ako je druga osoba uzrok besa pokušajte da vidite situaciju iz njene perspektive. Podsetite sebe da objektivno analizirate situaciju i shvatite da svi prave greške i da je to jedini način da ljudi nauče nešto novo.

Korak 6- Humor je često najbolji lek. Naučite da se nasmejete sebi i ne uzimajte sve zdravo za gotovo i previše ozbiljno.

Korak 7 – Opustite se malo. Ljutiti ljudi se uznemiravaju zbog sitnica. Ako naučite da živite malo opuštenije manje će vas sitnica uznemiravati i dovoditi do besmislenog besa.

Korak 8 – Izgradite poverenje u ljude. Besni ljudi su cinični i veruju da drugi ljudi žele da im naude pre nego se bilo šta dogodi. Ako možete da povećate poverenje u ljude manje su šanse da ćete se ljutiti na njih, sve ćete pripisivati problematičnoj situaciji a ne zlonamernosti.

Korak 9 – Slušajte. Loša komunikacija je najčešći uzrok besnih reakcija. Što bolje slušate ljude to će blaža biti vaša reakcija.

Korak 10 – Budite jasniji i odlučniji. Odlučan ne znači agresivan. Kada ste besni niste mnogima razumljivi. Ako naučite da budete konkretniji u onome što želite ljudi će vam pre izaći u susret i smanjiće mogućnost daljnjeg izliva vašeg besa.

Korak 11 –  Živite svaki dan kao da vam je poslednji. Život je kratak i verujem da biste ga radije potoršili na pozitivne emocije nego na negativne. Ako ste ljuti ne možete istovremeno i uživati u životu. Bes je najsigurniji način da uništite svoju i sreću ljudi koje volite.

Korak 12 – Praštajte. Da biste što trajnije proterali bes iz sebe naučite da oprostite ljudima koji su vas naljutili. Na taj način prekidate kontakt sa starom reakcijom i ranama koje su česti uzročnici ponovljenog ljutitog ponašanja.

Bes i stres su izuzetno dobri i nerazdvojni drugari i ako želite da ublažite posledice stresa na vaš rad i zdravlje upravljanje besom je najbolji put.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jx1lckc7′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Onda kada poželite da se zaštitite svoje zdravlje od stresa i kada vam bude potreban čitav kapacitet mozga a ne samo polovina.

Dokazano je da bes, zbog lučenja određenih hormona i njihovog uticaja na mozak, trenutno spušta inteligenciju osobi koja besno reaguje.

Kada ste besni i ljuti vaša inteligencija radi sa 50% kapaciteta.

Naučna činjenica[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop