Biznis plan sa fokusom na finansije

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Biznis plan sa fokusom na finansije’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kczz83vn’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da privučete investitore ili pridobijete kreditore[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kczz8ek2′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kako da napravite biznis plan sa finansijama u svom centru i tako otvorite mogućnost potencijalnim investitorima i kreditorima da lakše angažuju svoja sredstva u realizaciji vaših poslovnih projekata.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kczz8m2b’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Zato što je u današnjem dinamičnom i visoko konkurentnom tržištu često neophodna dodatna finansijska injekcija radi realizacije razvojnog projekta ili pravovremenog reagovanja na zahteve korisnika ili poteze vaše konkurencije. Najčešće su to razvojni projekti iz sfere novih tehnologija i marketinga koji se njima prilagođava a bez kojih ne možete ostati konkurentni na tržištu.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kczz9727′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Proučite i primenite ovih jednostavnih sedam koraka da biste kreirali ili redizajnirali vaš biznis plan i dali mu jaču finansijsku dimenziju:

  1. Rezime biznis plana.

Morate da pripremite dobar rezime vašeg biznis plana koji lako i brzo mogu da pročitaju vaši potencijalni investitori ili kreditori. Ako ste već napravili vaš biznis plan „na jednoj stranici“ najveći deo tog dokumenta treba da postane vaš rezime. On treba da obuhvati sve najvažnije ideje i ključne informacije svih segmenata biznis plana . Neka bude kratak da se može brzo prelistati ali i sadržajan i interesantan za čitanje kako bi vaši finansijeri mogli da osete da je vaš posao dobra investicija.

  1. Poslovni pregled

U ovom dokumentu treba da podvučete šta je to što će vaš posao novo i drugačije ponuditi tržištu i koji metod ćete koristiti da vaši proizvodi ili usluge budu prihvaćeni na tržištu. Objasnite u kojoj vrsti posla ćete se oprobati, u kom pravnom obliku i organizaciji ćete poslovati i kako i gde planirate da prodajete svoje proizvode ili usluge (Online ili kroz mrežu maloprodajnih objekata ili nešto drugo). U suštini treba da proširite svoj rezime i pojačajte ga sa detaljima i podacima ali ne previše jer to treba da ostavite za razradu  vašeg plana.

  1. Menadžment

Kad neko želi da investira u vaš posao ili da vam pozajmi novac on želi da zna kakav liderski tim poseduje vaša kompanija. Da li ste to samo vi? Koje su kvalifikacije i personalna znanja vaših ljudi? Imate li tim savetnika ili bord direktora i koje su njihove kvalifikacije? Napravite listu svojih ljudi sa njihovim kvalifikacijama i poslovnim iskustvima da biste prikazali njihovu sposobnost i kapacitet.

  1. Tržište

Ovo je ključan korak koji veliki broj preduzetnika pokušava da preskoči. Oni se toliko oduševe svojom poslovnom idejom, razgore strast i entuzijazam za njenu realizaciju i „bildujući“ svoju samouverenost koja im je svakako veoma potrebna zaborave u tom zanosu da izvrše istraživanje tržišta. Da li je taj proizvod ili usluga potreban korisnicima, koliko, kojim grupama korisnika, da li postoji konkurencija, koliko dobra, da li njihov proizvod može da donese novu vrednost i kvalitet na tržište toliko d abi korisnici odlučili da promene stare dobavljače zbog toga i sl. Morate da pronađete svoju tržišnu nišu i da proučite njihove potrebe i očekivanja od sličnih proizvoda i usluga. Budite ubeđeni da vaše potencijalne investitore i kreditore taj podatak jako interesuje jer bez realističnog tržišta nema poslovnog uspeha.

  1. Strategija marketinga i prodaje

Ovo je faza vašeg plana u kojoj ćete proširiti svoj Poslovni pregled iz korak broj dva. Sada je trenutak da detaljno pokažete kako planirate da prodajete vaš proizvod ili uslugu, koja će biti vaša marketinška strategija, i kako ćete kreirati svoj plan za postizanje uspeha. Tu će se videti i vaše dobro poznavanje tržišne niše koju hoćete da zauzmete i poznavanje posla kojim želite da se bavite jer će na tim temeljnim elementima biti građena vaša prodajna i marketinška strategija.

  1. Finansije

Ovo je korak koji predstavlja najveći izazov za većinu preduzetnika. Ovde vašim potencijalnim investitorima i kreditorima treba da prikažete kako ste projektovali finansijski uspeh svog posla. Veoma često preduzetnici nemaju potrebne sposobnosti i znanja da bi korektno i racionalno „mapirali“ finansijsku projekciju posla. Retko se konsultuju sa kvalifikovanim konsultantima i finansijskim stručnjacima koji mogu mnogo da pomognu u kreiranju ovog dela biznis plana i većina napravi grešku. Ne samo da će profesionalno urađena finansijska projekcija posla ojačati kredibilitet vašeg poslovnog poduhvata nego će vam pomoći da definišete finansijsku budućnost vašeg posla i predvidite i trasirate svoj poslovni uspeh. Svaki ozbiljan biznis plan, koji će privući investitore ili umiliti kreditore mora biti fokusiran na finansijski deo posla. Nemojte ovaj deo da odradite amaterski jer se to vidi i diskredituje čitav vaš posao iako možda imate dobru početnu ideju i entuzijazam.

  1. Uradite ozbiljnu SWOT analizu.

Kao što znate SWOT označava vaše snage (strengths) + slabosti (weaknesses) + mogućnosti (opportunities) + pretnje (threats). Ovde sučeljavate vaša marketinška istraživanja sa analizom vaše konkurencije. Ovde pokazujete da ste ozbiljno proučili tržište i sve što vas na njemu čeka. Koje su prednosti vaših proizvoda i vašeg tima? Šta su slabosti i ranjivosti vašeg u početnoj realizaciji ideje? Kakve mogućnosti vi vidite na tržištu za svoj nastup, pozicionirane i razvoj posla? Kakve pretnje ili opasnosti već postoje a kakve mogu nastati u budućnosti od vaše konkurencije? Nemojte da potcenjujete pretnje i slabosti i naročito nemojte da ih krijete u biznis planu jer će ih investitori sigurno pronaći i smatrati vaš pristup neozbiljnim i amaterskim.[/av_textblock] [av_heading heading=’KADA’ tag=’h3′ style=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kczz9hdy’ custom_class=“ admin_preview_bg=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-kczzaiet’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Probajte da to bude prilikom kreiranja biznis plana. Šalu na stranu, ako već imate biznis plan redizajnirajte ga u skladu sa ovim savetima i biće svakako bolji i spremniji za razgovore sa investitorima i kreditorima.

Zašto:

Ako postoji neki problem među ljudima, pare su u pitanju.

Ruska narodna poslovica[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop