Kako da razvijete interno preduzetništvo

[av_one_fourth first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_one_half min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_codeblock wrapper_element=“ wrapper_element_attributes=“ custom_class=“] [thumbnail] [/av_codeblock] [/av_one_half] [av_one_fourth min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“][/av_one_fourth] [av_hr class=’invisible’ height=’20’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=“ custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=“ icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [av_heading heading=’Kako da razvijete interno preduzetništvo’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=“ subheading_active=’subheading_below’ subheading_size=’15’ margin=“ margin_sync=’true’ padding=’10’ color=“ custom_font=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jizrthem’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Ne treba da radimo više nego efektivnije. Ne treba da radimo teže nego pametnije.
Naš krajnji cilj je da stvorimo armiju mislećih radnika.
Japanska menadžerska mantra[/av_heading] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ŠTA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jizrtx80′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Korporativno stvaranje novih, poslovnih poduhvata ili kako se često naziva interno preduzetništvo odnosi se na izgrađivanje preduzetničkog poslovanja unutar postojeće kompanije.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’ZAŠTO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jizru5h0′ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Kao što tehnološke inovacije pomažu firmama da naprave pozitivne pomake na tržištu, tako i korporativno preduzetništvo pomaže firmama da identifikuju povoljne, poslovne prilike i pokrenu nove poduhvate unutar svoje kompanije. Uspešno interno preduzetništvo po pravilu, znači da firme moraju da izađu van okvira svojih trenutnih operacija i tržišta u potrazi za povoljnijim prilikama a ta aktivnost utiče na ukupan poslovni uspeh i dugoročnu održivost kompanije.[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KAKO’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jizrwxnw’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Brojni su faktori od kojih zavisi usvajanje internog preduzetništva koje će ostvarivati dodatne prihode a među njima se ističu: korporativna kultura, liderstvo, organizacioni sistemi koji vode računa o učenju, o nagradama i stimulacijama  koje koriste moderne kompanije da bi stimulisale preduzetničko ponašanje. U kompanijama sa preduzetničkom kulturom svaki pojedinac pažljivo motri na sve šanse koje će pomoći da se pokrenu novi poslovi a najčešće se koristi pristup „odozgo nadole“ da bi se stimulisale preduzetničke aktivnosti.  Drugim rečima, lideri u organizaciji podržavaju programe i stimulacije koji neguju preduzetničku klimu. Mnogo dobrih ideja za nove korporativne poduhvate, međutim, dolazi sa „dna“. Ljudi na takozvanom „dnu“ organizacije, znaju mnogo više o tome šta se dešava u organizaciji nego ljudi na vrhu i često su oni ti koji su u najboljoj poziciji da pokrenu preduzetničke aktivnosti. Na liderima je da tim ljudima omoguće slobodu i resurse koji su im potrebni. Jedan od načina da pokrenete ljude iz prve linije i omogućite im da se iskažu u internom preduzetništvu jeste i uvođenje tkz. „liderske liste za planiranje“ u redovnu praksu.

 

LIDERSKA LISTA ZA PLANIRANJE

U organizacijama koje koriste standarde, ciljeve i radne zadatke da bi definisali radni učinak menadžeri su prinuđeni da nose dva šešira. Jedan da bi pokrili dnevne obaveze koje su im u opisu radnog mesta koji ćemo nazvati održavanje sistema u kojem menadžer bdi nad resursima i dnevnom rutinom posla za koje je odgovoran. Drugi šešir koji nosi je povezan sa ispunjenjem strateških organizacijskih ciljeva koji su zacrtani u viziji i planovima. Nazovimo ga razvoj sistema ili preduzetnička strana liderskog posla koja se bavi lansiranjem  specijalnih programa, projekata ili serije aktivnosti koje zahtevaju dodatni napor da bi se postigao rezultat koji ne spada u poslovnu rutinu. U vremenu ubrzanih promena kada tržištem dominiraju inovacije sve je veći pritisak na menadžere da nose ovaj drugi šešir. Ova lista za planiranje je napravljena da pomogne liderima da definišu i ispune ciljeve i zadatke koji spadaju pod preduzetnički šešir.

Ona funkcioniše na sledeći način:  Za svaki period (godina, šest meseci, ili drugo) vi i vaši timski saradnici treba da ispunite određene ciljeve i zadatke u preduzetničkoj sferi, obično između tri i pet koji ne spadaju u vaše rutinske poslovne aktivnosti a često ni u dotadašnji opis poslovanja kompanije. Na pimer osnivanje profitnog centra spajanjem više prodajnih timova u jednom regionu radi povećanja prodaje, ili usvajanje proizvodnje nekog rezervnog dela na koji trošimo puno sredstava i vremena sa dobavljačima ili recikliranje otpadnih materijala iz proizvodnog  procesa u cilju očuvanja životne sredine ali i proizvodnje novog proizvoda ili inženjersko unapređenje postojećih mašina koje će doneti značajne uštede u vremenu i energiji ili otvaranje radnje za pravna i fizička lica u okviru fabrike i ubiranje maloprodjane marže koju do tada nismo imali i sl.

Upišite potom u prvoj koloni, svako za sebe, svoju listu ciljeva i zadataka koji imaju preduzetnički karakter, razvrstane po redosledu važnosti. Veoma je bitno da uz opis ciljeva i zadataka uključite i kriterijume za merenje rezultata.  U drugoj koloni vrednost na startu upišite procente koji odražavaju, po vama, relativni značaj ovih ciljeva i zadataka. Ukupni zbir procenata na listi mora biti 100%.  Pojedini ciljevi mogu imati isti procenat ako su iste važnosti. Ne možete svima dodeliti isti procenat jer su neki ciljevi važniji. Kolonu rezultati i rejting na kraju treba da popune i lider i saradnik posle završenog posla da bi se dobila srednja, relevantna ocena. Zaposlenima treba da bude jasno stavljeno do znanja da ih rezultati koje će praviti na svojoj preduzetničkoj listi preporučuju za unapređenja i bonuse. Kvalitet nagrade zavisiće od kvaliteta rezultata. Ovo je formular liste koju treba da napravite.

Ciljevi i zadaci

(uključite i kriterijume

za merenje rezultata)

Vrednost na

startu

Datum

Start

Datum

Kraj

Rezultati

(ispuniti na kraju perioda)

Rejting

od 1- 5

Na kraju

1.

2.

3.

4.

%

%

%

%

[/av_textblock] [av_heading tag=’h3′ padding=’10’ heading=’KADA’ color=“ style=“ custom_font=“ size=“ subheading_active=“ subheading_size=’15’ custom_class=“ admin_preview_bg=“ av-desktop-hide=“ av-medium-hide=“ av-small-hide=“ av-mini-hide=“ av-medium-font-size-title=“ av-small-font-size-title=“ av-mini-font-size-title=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ margin=“][/av_heading] [av_textblock size=“ font_color=“ color=“ av-medium-font-size=“ av-small-font-size=“ av-mini-font-size=“ av_uid=’av-jizrxuuc’ custom_class=“ admin_preview_bg=“] Stvaranje preduzetničke kulture u kojoj svaki zaposleni ima na umu razvoj poslovnih aktivnosti i nova rešenja je jedan od primarnih zadataka lidera danas. Korišćenje menadžerske liste za planiranje će vam omogućiti da na tom poslu budete uspešni i zato je uključite u svoju praksu što pre.

Zašto:

Ono na šta fokusirate svoju pažnju to vam i uspeva.

Brajan Trejsi[/av_textblock] [av_one_full first min_height=“ vertical_alignment=“ space=“ custom_margin=“ margin=’0px’ padding=’0px’ border=“ border_color=“ radius=’0px’ background_color=“ src=“ background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=“ mobile_breaking=“ mobile_display=“] [av_social_share title=’Podeli članak’ style=“ buttons=“ custom_class=“ admin_preview_bg=“] [/av_one_full]

Podelite članak!

Poslednji broj

CC Workshop